«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

رمان نهمین فیلم تارانتینو در صدر پرفروش‌های آمازون | داستان رمان و فیلم چه‌قدر متفاوت است؟

  • کد خبر: ۷۲۶۴۰
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
رمان نهمین فیلم تارانتینو در صدر پرفروش‌های آمازون | داستان رمان و فیلم چه‌قدر متفاوت است؟
تارانتینو بعد از ساخت فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» وعده داده بود رمان این اثر را هم منتشر کند. حالا این اثر کوئنتین تارانتینو با گذشت تنها یک روز از انتشار، پرفروش‌ترین رمان آمازون شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - این رمان ۴۰۰ صفحه‌ای که دیروز (سه‌شنبه، ۸ تیر ۱۴۰۰) منتشر شد، روایتی مفصل و کامل‌ از داستان نهمین فیلم بلند تارانتینوست. این فیلم در سال ۲۰۱۹ روی پرده رفت و با ۳۷۵ میلیون دلار فروش در گیشه جهانی، پس از فیلم «جانگوی زنجیر گسسته» (۴۲۶ میلیون دلار فروش)، به دومین فیلم پرفروش کارنامه هنری این فیلمساز تبدیل شد.

 

تارانتینو که برای برگزاری تور مطبوعاتی این رمان به لس‌آنجلس رفته بود، روز جمعه در برنامه Real Time شبکه اچ بی او حاضر شد و بار دیگر اعلام کرد تنها یک فیلم با بازنشستگی فاصله دارد. این کارگردان 58 ساله خطاب به بیل مار، مجری برنامه، تاکید کرد از بازسازی اولین فیلم خود یعنی «سگ‌های انباری» هم منصرف شده است.

 

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» با حضور برد پیت، لئوناردو دیکاپریو و مارگو رابی علاوه بر فروش فوق‌العاده‌ای که داشت نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز شد. برد پیت برای بازی در این فیلم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برد و باربارا لینگ و نانسی های برای بازآفرینی لس‌انجلس سال ۱۹۶۹، برنده اسکار بهترین طراحی تولید شدند.

 

رمان تارانتینو در صدر پرفروش‌های آمازون

 

یکی از موضوعاتی که تارانتینو در رمانش به آن پرداخته ماجرای کلیف بوث بدلکار و شایعات مربوط به قتل همسرش است که در فیلم بر حرفه‌اش تاثیر جدی گذاشته بود. در حالی که در فیلم شایعاتی درباره اینکه بوث همسرش را کشته مطرح می‌شود، اما تنها در رمانی که به قلم تارانتینو نوشته شده به این پرسش پاسخ داده می‌شود.

 

تارانتینو این رمان را نگاهی دوباره به فیلم خوانده است و پرسش‌ها درباره بوث هم پاسخ داده است. حدس و گمان‌های متفاوتی درباره اینکه شخصیت کلیف قاتل همسرش بوده یا خیر مطرح شده است. خود پیت گفته بود جواب قطعی در این باره را تارانتینو به وی داده است و می‌داند دیگر شخصیت‌های فیلم معتقدند کلیف گناهکار است. به همین دلیل حتی در فیلم وی را برای بدل‌کاری یک فیلم استخدام نمی‌کنند چون فکر می‌کنند وی مرتکب این جنایت شده است.

 

یک فلش‌بک مرموز هم در فیلم هست که کلیف و همسرش را در یک قایق نشان می‌دهد. در این صحنه همسر کلیف او را بازنده می‌خواند. کلیف هم با یک اسلحه که در دستش است، بازی می‌کند. همه‌چیز این طور نشان داده می‌شود که باید اتقافی بعد از آن افتاده باشد.

 

تارانتینو در رمانش به این پرسش پاسخ می‌دهد و می‌گوید: بله. او این کار را کرده است. در عین حال بدترین حالت برای طرفداران این شخصیت در رمان رقم می‌خورد زیرا او نه‌تنها همسرش را کشته بلکه تا به حال چندین نفر را به قتل رسانده است و بعد از همه گمان‌ها تارانتینو به طرز شگفت‌انگیزی صریح همه این موارد را در رمانش فاش می‌کند. در واقع وی اول درباره سومین قتلی که کلیف انجام داده صحبت می‌کند که کشتن یک شرط باز با دستان خالی است. این شرط باز سگ‌ها را به جان هم می‌انداخت و قصد داشت سگ بوث را نیز در رینگ رها کند تا بمیرد.

 

کلیف چنان عصبانی می‌شود که وی را می‌کشد تا حیوان را نجات دهد و اینجاست که تارانتینو روشن می‌کند این اولین باری نیست که وی دست به قتل زده و اولین بار در دهه پنجاه در کلیولند یک نفر را کشت و قتل دومش هم مربوط به کشتن همسرش دو سال پیش بود. سخت است که مقایسه‌ای بین شخصیت این بدلکار با رابرت بلیک که سال ۲۰۱۱ متهم به قتل همسرش شد ایجاد نشود.

 

وی روشن می‌کند که بوث با اسلحه به همسرش شلیک کرده و این کار را نه برنامه‌ریزی شده بلکه در یک لحظه خشم ناگهانی انجام داده و بعد هفت ساعت سعی کرده تا وی را زنده نگه دارد اما با رسیدن گارد ساحلی به قایق همسر وی جان می سپارد.

 

منبع: مهر، ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->